Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

 
Kép A nyulat a magazin első művészeti vezetője,
 Art Paul tervezte meg. Az első vázlatokon a nyuszi
 sokkal rajzfilmszerűbb volt, tetőtől talpig megjelent,
 öltönyt viselt, vagy házikabátot.
 Saját bevallása szerint Paul körülbelül
 egy fél órát foglalkozott vele.
Agyafúrt marketing stratégia változtatta át
 a nyúl figurát a stílus egy azonnal felismerhető 
szimbólumává. 1959-ben már olyan ismert volt,
 hogy a New York Reader elküldhetett egy Playboy 
levelet úgy, hogy a nyuszifejes logó volt az egyetlen címzés.
A Playboy nyuszi logóján nem dolgoztak nagyon sokat, fél
 óra alatt kész született meg!
Mindent végignézve a Playboy rendkívül szerény
 körülmények között indult. Az első számot szinte teljes
 egészében Hefner írta a chicago-i Hyde Parkban lévő lakása
 konyhájában. Miközben a magazint jelképező 
lehetséges figurát kereste, egy nyulat képzelt el,
 hiszen a nyúlnak humoros, szexuális átvitt jelentése,
 vidám, élénk és játékos karaktere van.
 A szmoking pedig a kifinomult ízlés érzékeltetése
 miatt került rá. 

Hef már csak azért is a nyúl figuráját választotta,
 hogy jól megkülönböztethetővé tegye a Playboy-t az
 Esquire-től és a The New Yorker-től, ahol férfiakat
 használtak szimbólumként. 
Art Paul, a Playboy első művészeti igazgatója, aki a logót
 rajzolta így vallott erről: „Ha tudtam volna, hogy ennyire
 fontos szerepe lesz később a kis nyuszinak, valószínű, hogy
 számtalanszor újrarajzolom, hogy meggyőződjek, ez így
 biztosan jó lesz. Így azonban csak egyetlen rajzot
 készítettem, és ez pont az lett, amire szükségünk volt.
 Fél órába telt az egész.”
 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.